Leder
vragen?

Als u vragen heeft, of u wilt gewoon praten over uw apparaat, neem dan hieronder contact met ons op.

Algemeen

1Stel uw nieuwe tablet in

Als u een nieuwe tablet heeft gekocht, kan het installeren en leren gebruiken een beetje verwarrend lijken. Tablets zijn over het algemeen duur in aanschaf en het is belangrijk dat u ze correct installeert, anders haalt u er niet het beste uit. Belgafone-technici kunnen het hele installatieproces voor u doorlopen, zodat uw tablet vanaf het begin optimaal werkt.

Omdat de technici ervaring hebben met zoveel modellen en merken tabletcomputers, kennen ze alle rimpels. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat u de juiste versie van het besturingssysteem en apps heeft, dat u e-mails kunt verzenden en ontvangen en dat automatische updates worden uitgevoerd. Ze kunnen uw netwerk- of wifi-verbindingen opzetten en testen, en u vervolgens uw tablet overhandigen, volledig functioneel en klaar voor gebruik.

2Prestatieproblemen

Draait uw apparaat langzamer dan vroeger, of krijgt u vaker foutmeldingen en crashes? Het is echt irritant wanneer een voorheen gladde en snelle elektronische gadget begint te vertragen, dus trakteer uw tablet op een grondige opschoning en afstelling van gegevens. Onze reparatiecentra zijn uitgerust met de nieuwste diagnosetools en -apparatuur, zodat de technici een volledige diagnoseservice kunnen bieden om de oorzaak van eventuele problemen met uw tablet te achterhalen.

Onze technici zullen uw tablet testen om erachter te komen wat de prestatieproblemen veroorzaakt - dit kan hardware, software, gegevensopslag of een aantal factoren zijn. Ze zullen dan beslissen wat de beste manier van handelen is, namelijk het wissen van ongewenste gegevens en het verwijderen van overtollige apps, of misschien is een meer technische oplossing nodig. Nadat ze de vereiste actie hebben geïmplementeerd, zullen ze uw tablet testen om er zeker van te zijn dat deze zo goed mogelijk werkt en deze vervolgens aan u teruggeven.

3Scherm- en LCD-problemen

Het glas aan de voorkant en het LCD-scherm zijn de twee delen van uw tablet die het meest vatbaar zijn voor beschadiging, maar ze zijn cruciaal om het beste uit uw handheld-apparaat te halen. Een gebarsten, bekrast of beschadigd frontglas of LCD-scherm kan het onmogelijk maken om de tablet met succes te bedienen, dus als u uw tablet hebt gestoten of laten vallen en deze is beschadigd, moet u deze onmiddellijk in handen van de experts geven.

Onze technici zullen allereerst vaststellen of de schade alleen aan het glas van de voorruit is, of dat het LCD zelf is beschadigd. Onze technici hanteren een 'reparatie eerst'-beleid en kunnen vaak een reparatie uitvoeren waarbij andere reparatiecentra een schermvervanging aanbevelen of zelfs een apparaat weggooien. U kunt erop vertrouwen dat ze u eerlijk advies geven over de kosteneffectiviteit van eventuele reparaties voordat ze tot de uitvoering overgaan. Zodra ze de LCD-reparatie of het vervangen van het scherm hebben voltooid, zullen ze uw tablet testen en deze vervolgens zo goed als nieuw aan u teruggeven.

4Reparatie van vloeistofschade

Het zal u misschien verbazen hoe vaak onze technici worden ingeschakeld om door vloeistof beschadigde tabletten te repareren - of ze nu in een plas zijn gevallen of er een drankje overheen is gemorst. Als uw tablet in contact is geweest met een soort vloeistof, zijn er een paar dingen die u moet doen om de situatie op te lossen.

Haal de tablet uit de vloeistof en probeer zoveel mogelijk vloeistof van de oppervlakken te verwijderen met absorberend papier of een handdoek. Gebruik geen föhn, omdat dit eventuele resten kan opdrogen tot een plakkerige puinhoop, wat later problemen kan veroorzaken.
Schakel de tablet uit en schuif hem in een plastic zak, samen met voldoende droge (ongekookte) rijst om hem aan de voor- en achterkant volledig te bedekken.
Schakel de tablet niet opnieuw in - breng hem naar het dichtstbijzijnde Belgafone-reparatiecentrum of bel onmiddellijk een reparateur.

Onze technici zullen uw tablet zorgvuldig reinigen en drogen, en indien nodig openen om ervoor te zorgen dat de interne werking niet is beschadigd. Nadat ze de nodige reparaties hebben uitgevoerd, zullen ze hem voorzichtig weer inschakelen en grondig testen. Als blijkt dat de vloeistofschade fataal is geweest voor uw apparaat, zullen zij advies geven over het herstellen van de gegevens ervan en de volgende stappen aanbevelen.

5Hardware reparaties

Er zijn veel aspecten van een tablet die tijdens het gebruik kunnen slijten of beschadigd kunnen raken, en onze technici zijn in staat om veel en gevarieerde reparaties en vervangingen uit te voeren. Batterijen verliezen bijvoorbeeld geleidelijk het vermogen om een ​​lading vast te houden, dus het vervangen van de batterij is een routinetaak voor hen. Als de tablet geen lading vasthoudt, kan het zijn dat de oplaadpoort moet worden gerepareerd of vervangen in plaats van de batterij. De Home-knop, de aan / uit-knop en de volumeknoppen zijn frequente kanshebbers voor een reparatie, omdat ze wennen en vaak worden misbruikt tijdens het dagelijkse gebruik.

De geluidselementen van uw tablet kunnen na verloop van tijd ook beschadigd raken - er wordt regelmatig een reparatie van de koptelefoonaansluiting gevraagd, evenals reparaties aan microfoons en luidsprekers. De camera's in de tablet zijn ook vatbaar voor beschadiging, dus een reparatie van de camera aan de voorkant of een reparatie aan de camera aan de achterkant wordt regelmatig door de technici uitgevoerd. Dit zijn slechts enkele van de fysieke aspecten van een tablet die kunnen worden gerepareerd of vervangen door onze tabletreparatie-experts, dus wat uw tabletprobleem, hardware of software ook is, onze technici kunnen u een voordelige reparatieservice van hoge kwaliteit bieden.

6WiFi-netwerk instellen

Het hele punt van een tablet is dat hij klein en draagbaar is, dus om het meeste uit die draagbaarheid te halen, hebt u een draadloos lokaal netwerk (Wi-Fi) nodig voor uw kantoor of thuis. Het opzetten van uw eigen wifi-netwerk is mogelijk, maar het is ook een beetje ingewikkeld - u moet er zeker van zijn dat u het goed hebt om de beste connectiviteit voor uw tablet te krijgen, anders kunt u geen e-mails verzenden en ontvangen en toegang krijgen tot internet.

Onze technici kunnen wifi voor u installeren - ze komen naar een adres, kiezen de beste locatie en zetten een draadloze router op. Ze zullen uw netwerk configureren, beveiligen en grondig testen om er zeker van te zijn dat u het best mogelijke wifi-signaal krijgt. Ze zullen ook technisch advies geven over elke extra kit die u nodig heeft om uw wifi-signaal te verbeteren. Vaak worden wifi-boosters aanbevolen om ervoor te zorgen dat uw signaal het hele terrein bereikt (inclusief de tuin als u bij mooi weer graag buiten werkt). U kunt op de technici van Belgafone vertrouwen voor verstandig technisch advies zonder jargon.

7Verwijdering van malware en virussen

Als u de pech heeft om een ​​virus op te pikken of als uw tablet is geïnfecteerd met malware, kan het eindresultaat behoorlijk ernstig zijn en moet u snel handelen. Malware is de naam die wordt gegeven aan schadelijke software die op uw tablet terecht kan komen via bezoeken aan nep- of geïnfecteerde websites, door onbetrouwbare apps te downloaden of door bijlagen bij e-mails te openen. Zodra de malware uw tablet binnendringt, zijn sommige typen ontworpen om fraudeurs toegang te geven tot persoonlijke informatie zoals creditcard- of bankgegevens, of de destructieve typen kunnen uw tablet vertragen of zelfs beschadigen, of sommige of al uw gegevens verwijderen.

Malware is meestal zo ontworpen dat het moeilijk op te sporen is en u heeft deskundige hulp nodig om het volledig uit te roeien. Onze technici hebben ervaring met het opsporen van alle vormen van malware en beschikken over de tools en expertise om deze snel en veilig te verwijderen en uw tablet weer optimaal te laten presteren. Ze kunnen ook geschikte beveiligingssoftware voor u installeren en nuttig advies geven om toekomstige malwareproblemen te voorkomen.

8Software-upgrades en installatie

Als uw software, met name uw besturingssysteem, niet up-to-date is, werkt uw tablet niet op de best mogelijke snelheid en kunt u foutmeldingen en crashes krijgen. Niet alleen de prestaties worden beïnvloed - software-updates worden vrij regelmatig uitgegeven en bevatten meestal nieuwe functies zoals verbeterde beveiliging en bugfixes, dus u loopt mogelijk enkele belangrijke verbeteringen mis. Het installeren van nieuwe software of het bijwerken van uw besturingssysteem kan een behoorlijk grote onderneming lijken, vooral als er iets misgaat, dus u kunt deze taak wellicht beter aan de experts overlaten.

Onze technici beginnen het proces door de compatibiliteit van uw tablet met de voorgestelde installatie of upgrade te controleren. Als er een compatibiliteitsprobleem is, kunnen ze advies geven over andere opties voor uw tabletmodel. Ze zullen alle oude en verouderde software verwijderen, de nieuwe software of de upgrade installeren, instellen en ervoor zorgen dat automatische updates werken, en een grondige test uitvoeren om er zeker van te zijn dat alles in orde is.

Als u twijfelt, stuur ons dan een bericht

Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft over het apparaat of als u een afspraak wilt maken.

Bezoek ons kantoor of bel ons

+32 3 437 17 31

0468 131295

Een probleem hebben? info@belgafone.be
MONDAY 10 – 18
TUESDAY 10 – 18
WEDNESDAY 10 – 18
THURSDAY 10 – 18
FRIDAY 10 – 18
SATURDAY 10 – 18